Liberec ani Jablonec nový terminál mít nebudou

V Liberci a v sousedním Jablonci nad Nisou vládne koalice ve stejném složení Starostů pro Liberecký kraj, ODS a ANO. Obě radnice také nezvládly práci s dotacemi a přijdou o nové dopravní terminály, které měly místním občanům zkvalitnit cestování hromadnou dopravou.

Minulý týden rozhodli jablonečtí zastupitelé o tom, že dopravní terminál, který měl propojit městskou a regionální autobusovou dopravu s tramvajovou a železniční, se zatím stavět nebude. Přitom projekt zdejšího termiálu se připravoval několik let.

Výstavbu nového dopravního terminálu v Kamenné ulici připravuje Jablonec už třetí volební období. Součástí mělo být i podzemní parkoviště pro zhruba 200 aut. S nedalekou vlakovou zastávkou měla nový terminál spojit prosklená lávka. Na začátku se náklady odhadovaly na 160 milionů korun, postupně ale narostly trojnásobně na 480 milionů včetně DPH. Podle náměstka primátora Petra Roubíčka (ODS) je hlavní příčinou růst cen stavebních prací, ale také vysoké náklady na nutné přeložky sítí, úpravy kolem Lužické Nisy a napojení parkovacího domu na silnici I/14.

Radnice nicméně nezvládla práci s dotacemi, které by celý projekt umožnily. Podobná situace je v Liberci, který má, jako stotisícové krajské město, již čtvrt století místo důstojného dopravního terminálu na autobusovém nádraží „provizorní“ hnijící stavební buňky.

Před více jak dvěma lety předal primátor Jaroslav Zámečník Liberce hotový projekt hejtmanu Martinu Půtovi, ten ale situaci nezvládl. V Liberci tak dál zůstávají shnilé stavební buňky a sliby o hezčím a větším autobusovém terminálu v prostorách vlakového nádraží kdesi v budoucnu. 17 milionů korun na přípravu původního projektu tak zároveň přišlo na zmar.

Vedení liberecké radnice, zastoupené tehdejším náměstkem Janem Korytářem (Změna pro Liberec), sehnalo dotaci na nové autobusové nádraží ve výši 150 milionů korun, vykoupilo pro to potřebné pozemky, vypracovalo projekt a vysoutěžilo jeho podobu, se kterým uspěl známý liberecký architekt Petr Stolín. Součástí měl být i park a parkovací dům pro 400 aut, který měl ulevit dopravě v centru. Nicméně kvůli tomu, že Liberecký kraj a hejtman situaci nezvládli, projekt skončil.

Liberec i Jablonec nad Nisou tak zůstávají bez důstojného dopravního terminálu. Částka, o kterou obě města přišly, je více než 300 milionů korun.

Subscribe
Upozornit na
5 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Zastávku MHD na Tržním náměstí, jehož celý koncept souzní s plaveckým bazénem a je dílem jeho autora, slavného architekta Pavla Švancera, chce vedení města
Ve Stráži pod Ralskem má vyrůst jedna z největších průmyslových zón v České republice. Realizovat ji mají lidé ze Syneru. Jedním ze zamýšlených využití
Náš Liberec včera informoval o tom, že se vznikem nových krajských společností, které mají sloužit k provozu největší fotovoltaické elektrárny za několik miliard, nesouhlasil
Včera uplynulo deset let od obvinění hejtmana Martina Půty z korupce a zneužívání pravomocí. Hejtman vyjádřil svou nespokojenost nad délkou trvání celé záležitosti. V
Korupce je závažným celospolečenským problémem, který zasahuje a ovlivňuje všechny vrstvy společenského života. Pokud jste se setkali s korupčním jednáním nebo třeba „jen“ s netransparentním jednáním státní správy či samosprávy, ať už ze strany politiků nebo úředníků, můžete nám to napsat prostřednictvím tohoto formuláře. My se Vaším podnětem budeme zabývat a dáme Vám zpětnou vazbu.