Před časem jsme přinesli článek o tom, jak se pod novým vedením stává z historického náměstí u radnice parkoviště. Jenomže situace se netýká jen náměstí. Bezohlednost řidičů, kteří si dělají z veřejných chodníků i zeleně parkoviště ale městská policie i radnice blahosklonně tolerují…
Jako podnět nám sloužilo několik mailů, které nám přišly do redakce (děkujeme za ně) a které ukazují, jak se v Liberci moc nehraje na to, že chodník je veřejná komunikace nebo že na zeleni nemají auta co dělat. A skutečně. Stačí vzít telefon s foťákem a projít se po širším centru. Například mezi Soukenným náměstím a ZOO.
Pražská ulice. Jedna z hlavních tepen historického centra. Ty tam jsou doby, kdy byla zejména pro pěší. Dnes je to často o život nebo aspoň o zdraví, vyhýbat se autům.
A často nejde jen o zásobování, jak se někteří snaží tvrdit. Prostě na nákupy autem…
O tom, že se z náměstí Dr. E. Beneše stává parkoviště, jsme psali v létě. Nezměnilo se, přes všechny řeči politiků, samozřejmě nic…
Ulice 5. Května. Další část historického Liberce, kde za přihlížení městské policie a ignorace vedení města, slouží chodníky jako parkoviště.
Na některých místech v ulici 5. května jde skutečně o život. Lidé, včetně dětí ze tří místních škol, musí obcházet auta blokující chodníky po kolejích, kdy projíždějící tramvaj často není vidět. Automobily stojí celé dny nejen na chodníku, ale i v zákazu zastavení. Městská policie? Nezájem…
Vedení města rozšířilo parkoviště do areálu LVT. Přesto je pro některé pohodlnější parkovat na zeleni, je to přeci jen o pár metrů blíže. Takhle to pak dopadá. Dodejme, že pozemek zde není města, ale společnosti Syner Group a jedná se o jedno z nejodpudivějších míst v okolí. Ale hlavně že: Liberec jede!
Teď několik večerních fotografií. To už městská policie spí úplně, tak proč si nezaparkovat přímo na městské zeleni. I na takové ulici, jakou je Masarykova třída.
Chodník, nechodník, zeleň, nezeleň. Koho to zajímá…
A jedna na závěr. Muzeum se rekonstruuje, pravda. To s sebou nese spoustu komplikací a provizorních řešení. Ale opravdu je nutné z okolního parku a arboretra dělat parkoviště?