Představenstvo společnosti Busline rozhodlo, že Změně pro Liberecký kraj neumožní v rámci předvolební kampaně placenou reklamu na svých autobusech. Lidé ze Změny totiž v červenci upozornili na to, že smlouva mezi Dopravním podnikem a soukromou společností BusLine, která byla uzavřena bez výběrového řízení, je velmi výhodná, ale pouze pro jednu stranu-společnost BusLine.
Stručná rekapitulace. Smlouva je nevýhodná pro DPMLJ protože:
1.BusLine si účtuje za 1 km o 13,- Kč víc než si účtuje Dopravní podnik např. za dopravu do obchodních center.
2.Dopravní podnik posílá společnosti BusLine veškeré příjmy, které má z linek touto firmou provozovaných-ekonomický přínos je tedy nulový.
3. Smlouva mezi oběma společnostmi platí do roku 2020. Ačkoli jde o obrovskou zakázku v celkovém objemu kolem 1,5 miliardy korun, byla smlouva uzavřena bez výběrového řízení a podmínky plnění jsou velmi výhodné, ale pouze pro společnost BusLine.
,,Když jsme poptávali cenu a možnosti umístění naší reklamy na autobusech v červnu, volných míst bylo dost, ale po vydání naší tiskové zprávy v červenci, představenstvo společnosti BusLine rozhodlo, že na svých autobusech placenou reklamu Změně pro Liberecký kraj neumožní. Přestože nám z centrály BusLine sdělili, že již nejsou volné reklamní plochy, v srpnu nám pracovník BusLine potvrdil, že minimálně v Jablonci nad Nisou jsou ještě plochy na autobusech volné“, vysvětlil Ondřej Petrovský.
,,Zaráží mě, že společnost, jejíž příjmy jsou hlavně z veřejných zdrojů, rozhoduje podle svých sympatií a politických preferencí komu placenou reklamu umožní a komu ne “, doplnil Ondřeje Petrovského Jaromír Baxa.
Ondřej Petrovský