Kolik v Liberci platíme za bruslení?

Podrážděné reakce společnosti Syner a libereckého náměstka Šolce na rozhovor s dr. Baxou o financování Tipsport arény ukazují, jak dobře se povedlo zatemnit finanční toky do podpory sportu v Liberci.

Nepřehledný propletenec smluv spolehlivě zmate téměř každého a to je také, obávám se, jeho hlavním cílem. Zkusme jednoduše srovnat, co Liberec vkládá a co za to dostává.

Na jedné straně je miliardová investice do Arény, na kterou si město z větší části vzalo úvěr a vyjde ho s úroky téměř na dvojnásobek. Přihodíme další budovy městského stadionu (především Svijanskou arénu a halu míčových sportů) a čtrnáct milionů ročně.

Na druhé straně je společnost Syner, která si Arénu vymyslela, postavila a teď celý stadion včetně Arény provozuje. Neplatí žádný nájem, naopak inkasuje zmíněných čtrnáct milionů a pokud potřebuje do něčeho investovat, magistrát musí takovou investici zaplatit.

A teď z toho poznejte, kolik Liberec dává na podporu rekreačního sportu svých obyvatel, kolik na hokejový klub (jeho vlastníkem je opět Syner) a kolik z toho skončí někde úplně jinde. I když rozpočítáme výše uvedené na patnáct let, což je doba splácení dluhopisu a trvání koncesní smlouvy na stadion, jde o více než sto milionů korun ročně.

Přesně to nikdo nespočítá, záleží na dalších investicích, na odpisech, na úrokových mírách. Nemůžu si pomoci, ale zajistit podporu rodinného bruslení a sportovních klubů, které stadion využívají, by město mělo dokázat levněji. Že se tomu brání společnost Syner je logické, že tomu nerozumí ekonomický náměstek Liberce je smutné.

Josef Šedlbauer, městský zastupitel za Změnu pro Liberec

Subscribe
Upozornit na
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Jako zastupitel a člen dozorčí rady DPMLJ dlouhodobě upozorňuji na smluvní závazek, plynoucí ze základní smlouvy mezi DPMLJ a BusLine, resp. jejím právním předchůdcem
První celoměstské referendum bylo v mnoha ohledech obrazem liberecké politiky. Co si z něj ale můžeme odnést pro budoucnost?    
Audit smluvních vztahů mezi společností Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) a BusLine měl posoudit, zda cena, kterou si BusLine od
Veřejná zakázka Libereckého kraje na zajištění autobusové dopravy na deset let od roku 2015 má předpokládanou hodnotu 4.231.600.000 Kč bez DPH při maximálním dopravním
Korupce je závažným celospolečenským problémem, který zasahuje a ovlivňuje všechny vrstvy společenského života. Pokud jste se setkali s korupčním jednáním nebo třeba „jen“ s netransparentním jednáním státní správy či samosprávy, ať už ze strany politiků nebo úředníků, můžete nám to napsat prostřednictvím tohoto formuláře. My se Vaším podnětem budeme zabývat a dáme Vám zpětnou vazbu.