MHD v sousedním Jablonci nad Nisou možná čekají velké změny. Společnost Umbrella Coach & Buses patřící do skupiny Umbrella Mobility nabídla o 15% nižší cenu za ujetý kilometr (44,5 Kč) , než za jakou se v sousedním Jablonci jezdí do teď (53 Kč). Umbrella přitom v České republice zkušenosti s provozem MHD nemá, jezdí pouze dálkové trasy pro FlixBus. Nicméně od loňského roku zajišťuje i příměstskou dopravu v německém Hamburgu.

Jablonec nad Nisou se dostal do podobné situace jako před lety Liberecký kraj. Kvůli časové tísni musel zrušit desetiletý tendr, který vypsal loni  a který vyhrála společnost About me s cenou zhruba 48 korun za kilometr. Soutěž ale napadla aktuálně pro Jablonec jezdící BusLine MHD Jablonecko i další účastník. V Jablonci reálně hrozilo, že se další soutěž nestihne realizovat, proto přistoupil ke zrušení soutěže a vydal se cestou nového poptávkového řízení.

Do něj se přihlásila i společnost BusLine MH Jablonecko, ale tu zastupitelé odmítli, protože aktuálně figuruje na seznamu obviněných firem. Nabídku v novém poptávkovém řízení nakonec podalo 8 firem, ze kterých jako nejlevnější vybrali jablonečtí radní nabídku společnosti Umbrella Coach & Buses. O tom, zda s ní bude podepsána smlouva na dva roky, mají tento týden rozhodnout jablonečtí zastupitelé.

Společnost Umbrella Mobility se v České republice věnuje dálkové dopravě pro německou společnost FlixBus. Autobusy také pronajímá a věnuje se dokonce i pronájmu jachet. Vstup na pole MHD českých měst může být pro společnost podnikající zatím jen v soukromém sektoru dálkové dopravy snahou o získání solventního a pevného zákazníka z oblasti veřejné správy v době, kdy například epidemie koronaviru cestování moc nepřeje.

Na začátku tohoto roku do firmy Umbrella Invest Group vstoupila investiční skupina RSBC finančníka Roberta Schönfelda získala poloviční podíl ve firmě. Od druhé polovině roku 2019 začala zajišťovat část městské a příměstské dopravy v Hamburku, kde pod její značkou jezdí 18 autobusů.

Nabídku na zajištění autobusové dopravy v Jablonci minulý týden oznámili i představitelé Libereckého kraje a města Liberec, kdy ji chtěli zajistit pomocí krajského vnitřního dopravce. Jednalo se ale zřejmě jen o mediální prohlášení.  Liberecký kraj se do poptávkové řízení se svým dopravcem nakonec ani nepřihlásil.

foto: umbrellabuses.com

 

Komentáře vytvořeny pomocí CComment


Provoz webu je podpořen Ministerstvem spravedlnosti ČR v rámci dotačního titulu „Prevence korupčního jednání“ a Nadačním fondem nezávislé žurnalistiky (NFNZ).

                                                                                                                                                       

Činnost webu podpořila Nadace OSF v rámci programu Active Citizens Fund, jehož cílem je podpora občanské společnosti a posílení kapacit neziskových organizací. Program je financován z Fondů EHP a Norska.

The project is being supported by the Open Society Fund Prague from the Active Citizens Fund. The programme promotes citizens’ active participation in the public life and decision making and builds capacities of civil society organizations. The Active Citizens Fund is financed from the EEA and Norway Grants.

 

                                                    

                                                                              

Copyright © 2016 Náš Liberec;