Na vedení Libereckého kraje se snesla oprávněná kritika za zpoždění projektu autobusového terminálu a parkovacího domu v Liberci. Jeden z hlavních argumentů bylo, že se tím pádem nepodaří vyčerpat z Integrovaného plánu rozvoje území Liberec – Jablonec n. N (dále jen IPRÚ) cca 150 mil. Kč, které v něm byly na tento projekt alokovány.
Tuto kritiku hejtman Půta odmítl na tiskové konferenci dne 15. 10. 2019 s tím, že o vyčerpání peněz v IPRÚ nemusí mít nikdo strach. Uvedl, že místo na parkovací dům lze využít tyto peníze na financování stavby Nové Pastýřské, tedy nové komunikace v centru Liberce mezi Tržním náměstím a ulicí Sokolská (záznam na FB Libereckého kraje, čas -56:40).
„Tento výklad hejtmana působil dost pochybně. IPRÚ není nastaven na budování nových místních komunikací, to je záležitost, kterou si standardně musí řešit města ze svých zdrojů. Ověření této otázky na libereckém magistrátu to potvrdilo. Dle dotačních podmínek Integrovaného regionálního operačního programu se dotace na místní komunikace vůbec nepřipouští. Např. i v rámci projektů bezpečnosti (úprava chodníků, přechody, atd.) jsou investice do samotné komunikace nezpůsobilým výdajem. Proč hejtman vypouští takového nepravdivé informace je mi záhadou“ vysvětluje Jindřich Felcman, zastupitel města Liberec za Zelené / Změnu pro Liberec.
„Jedná se už o několikáté nepravdivé tvrzení, kterého se hejtman či primátor u kauzy autobusového terminálu dopustili. Např. ještě donedávna tvrdil primátor Zámečník, že budoucí příjmy z provozování parkovacího domu nezvýší příjmy města, protože je bude muset odečíst z dotace. A proto, že je lepší projekt předat na kraj. Jak jsem ale zjistil dotazem na ministerstvu pro místní rozvoj, není to vůbec pravda a tyto peníze naopak mohou zaplatit potřebné kofinancování a ještě v budoucnu být příjmem rozpočtu města.“ dodává Jan Korytář, který s myšlenkou vybudování nového terminálu a parkovacího domu v rámci strategie IPRÚ původně přišel.
Tisková zpráva Změny pro Liberec