V Liberci opět nepojedou téměř půl roku tramvaje a průjezdnost městem bude katastrofální

Vedení města přichystalo na jaro a léto Liberečanům již tradiční dárek. Rozsáhlé výluky ve městě, které mají trvat celé jaro a léto. Loni se některé z nich protáhly tu do podzimu, tu až do Nového roku a stály neuvěřitelné peníze.

Bohužel to není apríl. Od zítra čeká Liberec dopravní peklo nebo aspoň předpeklí. Ve městě začne platit několik výluk na jednou, téměř již tradičně nepojede tramvaj do Lidových sadů.

„Prosíme vás o trpělivost a shovívavost a maximální spolupráci, abychom vše zvládli co nejrychleji a s co nejmenšími komplikacemi. Uvědomujeme si, že série dopravních omezení přinese řadu objízdných tras, nová značení, výluky, změny stanovišť a tras u autobusů MHD, ale v některých místech také dočasný zákaz parkování. Věříme, že vše zvládneme tak, abychom dokončené stavby mohli postupně otevřít a vám – řidičům, cyklistům a chodcům opět nabídnout lepší a komfortnější cestování po městě,“ uvádí se v prohlášení vedení města.

„Ujišťujeme vás, že příprava takto velkých rekonstrukcí vznikala několik měsíců a město Liberec ve spolupráci s partnery – například Teplárna Liberec, Innogy, ČEZ, Severočeské vodovody a kanalizace, ale také Liberecký kraj či Ředitelství silnic a dálnic ČR, udělali při koordinování jednotlivých změn v dopravě maximum proto, aby byl jejich dopad na vás, občany města, co nejmenší. Přesto je třeba počítat s tím, že průjezdnost městem se v následujících několika týdnech a měsících může komplikovat a dojezd na některých trasách bude časově náročnější, než bychom si všichni přáli. Rozložit sérii oprav do delšího časového období ale vzhledem k mnoha okolnostem nebylo možné. Děkujeme, že nám s tím pomůžete!,“ dodává bez ironie vedení Liberce.

Celou situaci, připomínající dopravní chaos, kritizuje opozice. „Šlo by to samozřejmě jinak. Plánovat opravy, ty složité sdružit do jedné sezóny jednou za x let, ty jednodušší stíhat přes víkend, jako v Praze. Ale to by asi ve vedení města museli sedět lidé, co MHD používají,“ uvedl Jaromír Baxa ze Zelených/Liberce otevřeného lidem.

Liberec má sice svého speciálního náměstka pro dopravní stavby, kterým je Jiří Janďourek ze STAN/Starostů pro Liberecký kraj, nicméně právě dopravní stavby se ve městě v posledních letech silně protahují a prodražují.

Náš Liberec například upozornil na kontroverzní opravu zhruba 300 metrů dlouhého úseku Sokolské ulice v centru města, která trvala celý rok, ale vyšla na neuvěřitelných 71 milionů korun. Jedná se přitom o komunikaci v majetku kraje, nicméně ji z většiny zaplatilo město Liberec a jeho občané.

Dalším podobným příkladem byla rekonstrukce pár desítek metrů z ulice Voroněžská a navazující uličky V Úvoze. Náš Liberec na podzim informoval, že se rekonstrukce obou ulic, což je ve skutečnosti kratičký úsek měřící několik desítek metrů, extrémně protáhla.

Začala na začátku června a obě ulice měly být průjezdné již v půlce července. Pak se termín dokončení stavby stanovil na konec října. Nakonec se ale práce protáhly až do samého posledního týdne prosince 2024, a to kvůli architektonickým požadavkům náměstka Jiřího Janďourka. Celá stavba kratičkého úseku se tak rovněž zásadně prodražila o 5,5 milionu oproti původnímu plánu.

foto: Facebook

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Náš Liberec již dlouhé roky upozorňuje na katastrofální situaci v centru města, které se dávno proměnilo, zejména v dopoledních hodinách, na parkoviště. Jaroslav Zámečník,
Výstavba penzionu na nejznámější liberecké ulici, Masarykově třídě, byla schválena v roce 2019. V roce 2021 se začalo stavět a hotovo mělo být v
Dosavadní náměstek pro dopravu a spolustraník hejtmana Martina Půty bude lídrem kandidátky STAN/Starostů pro Liberecký kraj v letošních volbách do Poslanecké Sněmovny ČR. Vyřeší
Vítězná ulice, kde nedávno proběhla rekonstrukce kvůli kanalizaci a plynu, se bude znovu rozkopávat. Město ani ne dva měsíce po znovuotevření Vítězné přišlo s