Mělo být hotovo do konce roku, ale bude až v létě. Nákladná rekonstrukce propustku, který má zpříjemnit lidem přístup k liberecké aréně, nabírá zpoždění.
Za prodloužením stavby stojí, dle magistrátu, technické problémy. „Po odkopání povrchů v Doubské ulici se zjistilo, že stávající kanalizační potrubí vede v jiné trase, než projekt předpokládal, a koliduje s plánovanou přeložkou plynovodu, která je součástí stavby podchodu. Bylo nutné nejdříve upravit trasu plynovodu a následně přizpůsobit projekt odvodnění podchodu napojeného na stávající kanalizaci,“ uvedla mluvčí libereckého magistrátu Jana Kodymová.
„K 20. prosinci bude zrušena stávající obchozí trasa a pěší budou moci procházet ochranným koridorem umístěným v budoucím podchodu a bezbariérovém přístupu na straně ulice 28. října,“ dodala Jana Kodymová s tím, že dokončení stavby se aktuálně plánuje do konce května.
Stavba začala na začátku března letošního roku. Vedení města sice stavbu označuje za „dárek pro gymnazisty a školáky“, nicméně je pravdou, že na vybudování nového podchodu tlačil někdo jiný. A to zástupci společnosti, která má pronajatou místní hokejovou arénu.
Propustek pod tratí v libereckém Růžodole má totiž zejména zefektivnit přístup do zdejší Home Credit Areny, kterou má za kritizovaných podmínek od města pronajatou společnost ze stáje SYNER Group. Zástupci firmy byli loni ostatně ve věci lobovat i na libereckém zastupitelstvu.
Náš Liberec již v minulosti upozornil, že zatímco vedení města i kraje sice vypočítává klady nové stavby a náležitě ji marketingově propaguje, nicméně zapomíná vždy na jednu věc. Spolu s tím sdělit i cenu. A není divu, protože tak je skutečně zarážející.
Nový podchod, dlouhý několik metrů, vyjde 76,2 milionů korun s DPH. Liberecký kraj přispěje na stavbu šesti miliony a město Liberec, které je ve společných akcích s krajem poslední roky zvyklé platit výrazně více, má na rekonstrukci přispět částkou 21,4 milionů korun včetně DPH. Tunel navíc není v majetku ani kraje, ani města, ale Správy železnic. Ta také platí většinu nákladů. Zakázku získala společnost Strabag.