To, s čím má problém Praha, není problém v Chrastavě. Zde se dočká modernizace místní železniční trať, ale hlavně vznikne nové nástupiště. A stát bude miliardu.
Nejviditelnější částí celého miliardového projektu má být rekonstrukce nástupiště, přičemž původní budova nádraží v Chrastavě má být zachována. Vyrůst má ale i nový podchod a rekonstrukce se dočká kolejiště i systém zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a energetických zařízení. Dojde k modernizaci zabezpečení několika železničních přejezdů a k úpravě částí souvisejících se zabezpečovacím a sdělovacím zařízením ve stanici Liberec.
V Chrastavě miliardovou státní zakázku do zdejšího nádraží vítají. Začít stavět by se mělo na podzim letošního roku a hotovo by mělo být do konce roku 2026. Projekt je přitom starý již několik let.
„Pan ministr dopravy mě písemně ujistil, že se přípravné práce uskuteční. Velmi opatrně se ovšem vyjadřuje ohledně hlavních stavebních prací v příštím roce. Upozorňuje, že se o potřebných penězích, v tomto případě se jedná o cca miliardu korun, rozhoduje až při schvalování státního rozpočtu,“ řekl ČTK starosta Chrastavy Michael Canov (STAN/Starostové pro LK).
Další stovky milionů se mají v budoucnu investovat i do zbytku tratě, která vede ke státním hranicím u Hrádku nad Nisou.