nášLiberec

Search

Velké firmy v Liberci víc platit nebudou, lidé za MHD a parkování ano

Zatímco korporace a největší firmy si pod Ještědem do kapes hlouběji nesáhnou, „obyčejní“ občané si výrazně víc připlatí například na parkování, které se zvedne až na dvojnásobek. Podraží také MHD, kterou mělo zdražení parkování paradoxně posílit.

Ceny za parkování liberecká radnice naposledy zvedla od listopadu 2020, a to podle typu zóny od pěti do deseti korun. Od ledna stoupnou od deseti do 40 korun za hodinu. V Liberci jsou placená parkoviště rozdělená do čtyř základních tarifních pásem. V nejžádanější červené zóně v centru města stoupne cena za hodinu ze 40 na 80 korun, v nejlevnější zelené zóně s možností celodenního parkování vzroste hodinová sazba z deseti na 20 Kč a denní ze 30 na 80 Kč.

Dražší bude i parkování pro rezidenty s parkovacími kartami v modrých zónách. Ti, kdo bydlí v centru, zaplatí za první vozidlo 2800 Kč, dnes karta na rok stojí 2000 Kč. Cena za parkování druhého vozidla stoupne z 6000 na 12 tisíc korun a za třetí z 12 na 24 tisíc korun. V modrých zónách mimo centrum vzroste roční poplatek za parkování z 500 na 600 korun.

V Liberci je přitom parkované, oproti jiným městům, již nyní velice drahé. V sousedním Jablonci nad Nisou stojí parkování v centru půlhodiny 10 Kč, hodina 20 Kč a každá další 30 korun. V Hradci Králové se platí v centru a širším centru 5 až 30 Kč, přičemž každá další započatá hodina se zpravidla pohybuje od 20 do 30 Kč. Levnější parkování ale mají i větší města jako například Brno.

Rovněž parkování pro rezidenty je v Liberci již nyní extrémně drahé. V širším centru Ostravy například stojí karta na rok parkování od 360 Kč. Dokonce i například v pražských Holešovicích, které jsou širším centrem české metropole, vyjde roční rezidentské parkování na 1200 Kč.

Podle vedení města je tento krok nutný, aby se snížil počet aut v centru, které je už dávno zahlcené automobilovou dopravou. Jenomže, jak opakovaně upozornil Náš Liberec, současná i minulá koalice (která je, až na Piráty, ve stejném složení STAN/Starostů pro Liberecký kraj, ANO a ODS) neustále buduje nová parkoviště v centru města (nebo je povoluje soukromým podnikatelům), což má za následek stahování vyššího počtu aut právě do centra.

Navzdory tomuto tvrzení chystá liberecká radnice i další zdražování MHD, které je v Liberci jedno z nejdražších v celé zemi. V něm se počítá s nárůstem ceny za základní elektronickou jízdenku z 24 na 28 korun a za papírovou z 24 na 34 Kč.

Město Liberec má přitom, díky inflaci a nečinnosti současné vládní Pětikoalice, rekordní příjmy, plynoucí z daní, které stát vybral od lidí a kteří je zase zaplatili na dražším spotřebním zboží, potravinách, pohonných hmotách a energiích. Jenom pro letošní rok získal Liberec od státu téměř půl miliardy navíc. Přesto lidem služby i nadále zdražuje.

Náš Liberec také před několika dny informoval, že radnicí anoncovaný plán na zvýšení daní pro velké firmy a korporace (z nichž ovšem byly některé vyjmuty, jako například Syner Group) se neuskuteční. V Liberci nejbohatší firmy přitom platí na daních z nemovitosti podstatně méně než v jiných městech.

Subscribe
Upozornit na
8 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Liberecký kraj se pustil do kontroverzní rekonstrukce PKO v Lidových sadech. Projekt za téměř 280 milionů korun nepočítal původně s rekonstrukcí střechy, která byla
Před několika dny obletěla liberecký mediální svět zpráva, že Liberec dá 2,4 milionu korun za nové vytvoření designové studie pro novou lanovku na Ještěd.
Revitalizaci parku u Severočeského muzea slibuje vedení kraje občanům nejméně šest let. Ukazují se pěkné obrázky, ale aktuálně dává Liberecký kraj ruce pryč i
Přesně před šestapadesáti lety vstoupila na území Československa vojska Varšavské smlouvy, aby zastavila vlastní československou cestu k demokratičtější a spravedlivější společnosti.