Státní zástupce zrušil stíhání společnosti Eurovia CS v kauze údajné korupce při rekonstrukci tramvajové trati v centru Liberce. Podle žalobce měla společnost účinný protikorupční program a jednalo se o selhání jednotlivce. Stíhání ostatních pokračuje, včetně manažera Eurovie CS.
Se zjištěním přišly jako první Seznam zprávy. Podle nich žalobce o zrušení společnosti Eurovia CS rozhodl před čtyřmi týdny. Podle Seznam zpráv státní zástupce došel k závěru, že firemní strategie byla správně stanovená. Neboli že firma udělala vše proto, aby se její obviněný manažer nezapletl se zákonem.
„Tento krok vítáme, dle našeho názoru se tak projevila neopodstatněnost celé věci,“ řekla redakci Seznam zpráv také Iva Štočková, mluvčí skupiny Vinci Construction CS. Tato společnost byla také původně obviněna a funguje pod značkou Eurovia stejně jako i další trestně stíhané firmy Eurovia Asfalt a Obalovna Černovice.
Eurovia CS byla v kauze rekonstrukce tramvajové trati v Rumunské ulici obviněna loni na podzim. Samotný případ začal na jaře 2018. Náš Liberec tehdy jako první přinesl zprávu, že podle ověřených zdrojů naší redakce zasahoval tým Národní centrály proti organizovanému zločinu v roce 2018 v sídle stavební společnosti Eurovia a obvinila minimálně dva jejich manažery.
Tito manažeři firmy Eurovia CS byli obviněni kvůli zakázce na rekonstrukci tramvajové trati, která probíhala v roce 2017 v létě v libereckém centru v okolí terminálu na Fügnerově ulici a Šaldova náměstí.
Celá zakázka byla vysoutěžena v Dopravním podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ), stála 53 milionů korun a část byla hrazena z fondů Evropské unie skrze Integrovaný plán rozvoje území (IPRÚ). Celá akce byla součástí zásahu protikorupční policie proti lidem z dopravního podniku a někdejšímu manažerovi společnosti BusLine Jiřímu Vařilovi.
Na jaře 2018 byl zatčen šéf dopravního podniku Luboš Wejnar (svého času na kandidátce Domova nad Nisou s podporou Starostů), předseda představenstva Jiří Šulc (ANO) a podnikatel Jiří Vařil. Podle policie dopravní podnik byl systematicky tunelován řadu let a dokonce vše mělo spět k jeho zániku.
Náš Liberec na jaře tohoto roku přinesl rovněž obsáhlý rozhovor s Jiřím Vařilem, kde svou korupční minulost z části doznává a tvrdí, že dnes spolupracuje s policií a je připraven přijmout trest.