Liberec ani Jablonec nový terminál mít nebudou

V Liberci a v sousedním Jablonci nad Nisou vládne koalice ve stejném složení Starostů pro Liberecký kraj, ODS a ANO. Obě radnice také nezvládly práci s dotacemi a přijdou o nové dopravní terminály, které měly místním občanům zkvalitnit cestování hromadnou dopravou.

Minulý týden rozhodli jablonečtí zastupitelé o tom, že dopravní terminál, který měl propojit městskou a regionální autobusovou dopravu s tramvajovou a železniční, se zatím stavět nebude. Přitom projekt zdejšího termiálu se připravoval několik let.

Výstavbu nového dopravního terminálu v Kamenné ulici připravuje Jablonec už třetí volební období. Součástí mělo být i podzemní parkoviště pro zhruba 200 aut. S nedalekou vlakovou zastávkou měla nový terminál spojit prosklená lávka. Na začátku se náklady odhadovaly na 160 milionů korun, postupně ale narostly trojnásobně na 480 milionů včetně DPH. Podle náměstka primátora Petra Roubíčka (ODS) je hlavní příčinou růst cen stavebních prací, ale také vysoké náklady na nutné přeložky sítí, úpravy kolem Lužické Nisy a napojení parkovacího domu na silnici I/14.

Radnice nicméně nezvládla práci s dotacemi, které by celý projekt umožnily. Podobná situace je v Liberci, který má, jako stotisícové krajské město, již čtvrt století místo důstojného dopravního terminálu na autobusovém nádraží „provizorní“ hnijící stavební buňky.

Před více jak dvěma lety předal primátor Jaroslav Zámečník Liberce hotový projekt hejtmanu Martinu Půtovi, ten ale situaci nezvládl. V Liberci tak dál zůstávají shnilé stavební buňky a sliby o hezčím a větším autobusovém terminálu v prostorách vlakového nádraží kdesi v budoucnu. 17 milionů korun na přípravu původního projektu tak zároveň přišlo na zmar.

Vedení liberecké radnice, zastoupené tehdejším náměstkem Janem Korytářem (Změna pro Liberec), sehnalo dotaci na nové autobusové nádraží ve výši 150 milionů korun, vykoupilo pro to potřebné pozemky, vypracovalo projekt a vysoutěžilo jeho podobu, se kterým uspěl známý liberecký architekt Petr Stolín. Součástí měl být i park a parkovací dům pro 400 aut, který měl ulevit dopravě v centru. Nicméně kvůli tomu, že Liberecký kraj a hejtman situaci nezvládli, projekt skončil.

Liberec i Jablonec nad Nisou tak zůstávají bez důstojného dopravního terminálu. Částka, o kterou obě města přišly, je více než 300 milionů korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
5 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Zastupitelstvo města Jablonce nad Nisou má tento týden schválit výkup problematické ubytovny Neptun na Liberecké ulici, kam obchodníci s chudobou sváží problematické klienty z
Kontroverzní liberecký podnikatel Josef Nadrchal, který před rokem skončil v cele při zásahu Národní centrály proti organizovanému zločinu a začátkem letošního roku byl obvinění
Liberec má další krásné obrázky. Primátor Jaroslav Zámečník a náměstek pro architekturu Jiří Janďourek (oba STAN/SLK) představili vítězný návrh lanovky. Ten stál Liberec 2,4
Vedení města zastavilo projekt vybudování cyklostezky z Liberce do Hodkovic nad Mohelkou. Důvodem je vysoká cena projektu, který by dnes vyšel na 50 milionů