Město Liberec nechá v následujících měsících provést komplexní audity ve svých akciových společnostech. Mají prověřit hospodaření firem a efektivitu řízení, jejíž zvýšení je jednou z hlavních priorit nového vedení města. Liberečtí radní již schválili harmonogram postupu zadání auditů. Výsledky se dají očekávat už v létě letošního roku.
„Audity by měly být podkladem pro budoucí rozhodnutí, zda se rozběhnou v městských společnostech výběrová řízení na nový management. Nechceme dělat změny za každou cenu, proto chceme nejprve znát detailní stav městských společností,“ řekl náměstek primátora pro ekonomiku a strategický rozvoj a dotace Jan Korytář.
Audity proběhnou v Dopravním podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou, Technických službách města Liberce,Sportovním areálu Ještěd a ve společnosti Liberecká IS. „Zadání auditu v jednotlivých společnostech a konkrétní rozsah je v kompetenci nových představenstev, rada města tento proces pouze koordinuje. Důležité je, aby všechny audity poskytly odpovědi na otázky rizik spojených se smluvními závazky a jejich efektivity, dále efektivity využívání lidských zdrojů a potencionálního střetu zájmů mezi firmou a jejími dodavateli,“ vysvětlil městský radní Josef Šedlbauer.
Společně s audity se ve vybraných městských akciových společnostech případně uskuteční také výběrová řízení na jejich ředitele. Výběrová řízení budou otevřená, o nominaci kandidátů budou požádány i personální agentury. V hodnotící komisi bude zastoupena opozice, zástupce zaměstnanců, personalista a externí odborník v oblasti působnosti firmy.