V následujících třech měsících se ukáže, jak hojně motoristé v Liberci využívají městská placená parkovací místa. Město provede aktuální měření obsazenosti na všech parkovištích v zónách placeného stání. Dohodla se na tom pracovní skupina PARKOVÁNÍ, která se od počátku roku zabývá problematikou parkování v Liberci. Pořízená data budou sloužit pro chystané vylepšení současného parkovacího systému.
Pracovní skupina, která je složená především z odborníků z oboru dopravy, se na svém jednání v úterý 3. března zabývala právě statistickými daty, ze kterých lze vyčíst obsazenost jednotlivých parkovišť. „Zjistili jsme, že detailní měření obsazenosti všech parkovišť bylo dříve prováděno pouze ve dvou pracovních dnech v roce a dále jen operativně v průběhu roku na vybraných parkovištích. Tyto statistiky jsou vhodné pouze jako podpůrný dokument pro budoucí nastavení parkovacího systému, ale pro optimální řešení potřebujeme mnohem přesnější a aktuální data,“ uvedl náměstek primátora pro technickou správu majetku města a člen pracovní skupiny PARKOVÁNÍ Tomáš Kysela.
Měření obsazenosti proběhne v Liberci v následujících třech měsících. Součinnost při tom přislíbili Odbor správy veřejného majetku libereckého magistrátu, Městská Policie Liberec a společnosti Technické služby města Liberce a Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou.
Pracovní skupina na jednání řešila také rezidentní stání. Stávající provozovatel parkovacího systému předložil relevantní data za předchozí období o počtu vydaných parkovacích karet v zónách rezidentního a abonentského stání. „Přitom bylo zjištěno, že v drtivé většině na všech parkovištích není prodáno více parkovacích karet, než je kapacita těchto parkovišť,“ upozornil náměstek.
Současně se pracovní skupina zabývala nejnovějšími dostupnými technologiemi pro zajištění zón placeného stání. Byla domluvena témata a specifikace technických okruhů navazujících na jednání s výrobci těchto technologií a pracovní skupinou.
Další pracovní schůzka se uskuteční v dubnu. Tématem bude rekapitulace a doplnění pořízených dat a zpracování výstupů včetně možných dalších variantních řešení konkrétních postupů pro radu města a jejího poradního orgánu – komisi dopravy.