Vážený pane náměstku,
vzhledem k pozdnímu uveřejnění času žádám o přesun začátku jednání ZM Liberce k pokynům k návrhu nového územního plánu z navržených 10:00 na standardních 15:00, nebo o přesun jednání ZM na jiné datum schválené na ZM, např. formou změny usnesení k časovému plánu zastupitelstva schváleným v listopadu. Máte-li pocit, že je potřeba říci zastupitelům mnoho informací, před samotným schválením, navrhuji Vám 2 věci:
1) Pečlivě zpracovat důvodovou zprávu k pokynům, které máme schvalovat, s kvalitní a vysvětlující důvodovou zprávou ke každému bodu z pokynů odůvodňující zastupitelům i veřejnosti, proč je ten či onen bod podstatný. Inspiraci, jak by to mohlo vypadat, vidím na webu Olomouce. Předpokládám, že pokyny v podobě diskutované na výboru pro ÚP byly v pracovní verzi a budou ještě dopracovány. Viz zde.
Vaší pozornosti doporučuji zejm. část III (s. 23-341). Dopracovaný materiál v písemné podobě předložit min. 10 dní před jednáním ZM zastupitelům i veřejnosti.
2) Ponechat začátek jednání ZM na 15:00 s tím, že před jednáním ZM proběhne Seminář k územnímu plánu pro zastupitele i veřejnost s body 1-5 narženého programu (viz níže). Jednání ZM by pak začalo prezentací pokynů, diskusí občanů a diskusí zastupitelů ve standardních 15 hodin.
Chci upozornit, že svoláváme zastupitelstvo na zcela odlišný čas než je obvyklé nikoliv v době živelné katastrofy, nikoliv v době, kdy na nějakém zasedání ZM nebyl schválen nějaký zásadní materiál, jehož vyhotovení k určitému datu předpokládají zákony této země, ale že jde o dlouho dopředu připravované ZM, u kterého se nikdo z vedení města nenamáhal informovat o termínu ani občany ani zastupitele: považuji to za nešťastný krok.
Zároveň by mě zajímalo, kdy bude o datu projednávání informována veřejnost prostřednictvím zpravodaje a prostřednictvím webu města, stejně jako, proč na webu novyup.liberec.cz nejsou informace pro občany, jak dopadly jejich námitky. Inspirací, jak by taková informace pro občany měla vypadat, opět budiž Olomouc – viz zde
Děkuji za odpověď
Jaromír Baxa, městský zastupitel za Změnu pro Liberec
Program navržený vedením města
Kdy: ve čtvrtek dne 19. ledna 2012 od 10 hod.
Kde: v budově radnice, místnost zastupitelstva č.11.
Důvodem pro časnější začátek je předpokládaná časová náročnost zasedání. Zastupitelstvo bude možné sledovat on-line na internetu.
- Zahájení, schválení pořadu jednání (od 10,00 hod.)
- Proces pořizování územního plánu, co jsou pokyny pro zpracování návrhu
- Představení koncepce
- Prezentace výsledků jednání s dotčenými orgány
- Prezentace doporučení výboru pro rozvoj a územní plánování
- Vystoupení zástupců osadních výborů a prezentace výsledků jednání s občanskými sdruženími
- Diskuze zastupitelů
- Přestávka na oběd (cca 13,00-14,00 hod., oběd bude zajištěn v místě zasedání)
- Diskuze občanů (od 14,00 hod.)
- Schválení pokynů pro zpracování návrhu územního plánu