1. Jaký je rozpočet Vaší senátorské kampaně v Kč?

700 tis. Kč

2. Jaké jsou zdroje financování Vaši kampaně?

Z rozpočtu politického hnutí Starostové pro Liberecký kraj, konkrétně ze státních příspěvků, které hnutí obdrželo  za mandáty členů zastupitelstva  Libereckého kraje získaných ve volbách 2012 a mandát  senátora získaného ve volebním okrsku  č. 34  Česká Lípa v roce 2014.

3. Na co budou převážně prostředky použity?

Na senátorskou kampaň (billboardy, plachty, letáky, reklama na prostředcích veřejné dopravy,  videorozhovory s podporovateli, propagace na facebooku, reklamní články v tisku, doprava apod.)  

4. Budou zveřejněny na Vašich stránkách sponzoři Vaší kampaně, popřípadě kde jinde?

Jak vyplývá z odpovědi na otázku č. 2, žádní sponzoři na mou senátorskou kampaň neexistují. 

5. Vnímáte korupci a klientelismus v České republice jako závažný problém, který je nutné řešit?

Dle toho, co se valí z médií  se nepochybně o závažný problém jedná.  Na druhé straně, nevím jestli je to tím, že je Chrastava příliš malá či se o mě obecně ví, že já bych obdobným metodám nepodlehnul,  nesetkávám se s tímto nešvarem osobně. Za určitou formu korupce a klientelismu však osobně považuji i situaci, kdy si politici získávají přízeň či očerňují  konkurenci jimi vlastněnými médii. To je celostátní problém šéfa hnutí ANO Andreje Babiše a jím vlastněnými médii MF DNES, Lidové noviny a další, ale také problém regionální,  kdy můj současný přímý konkurent v kandidatuře do Senátu  prostřednictvím jím založeným KPKP a navázaným webovým periodikem Náš Liberec  (dokonce financovaným z dotačních zdrojů), již  léta  očerňuje konkurenci a pracuje ve prospěch svého zakladatele.  KPKP dokonce realizuje tuto anketu mezi kandidáty do Senátu, což považuji vzhledem k faktickému  vlastnictví  KPKP jedním z kandidátů za eticky zcela nepřijatelné.  Přesto tímto na zadané anketní otázky odpovídám.

6. Je něco, na co byste se chtěl v této oblasti zaměřit, pokud byste byl zvolen?

Nevím,  jestli to nebude zcela nad mé síly, ale nesmírně mně vadí „válka policajtů“ , kdy jedna klíčová  složka pomlouvá druhou a já se ztrácím v tom, kdo má vlastně pravdu.  Rád bych přispěl k tomu, aby policie mohla pracovat nezávisle na jakýchkoli politických tlacích.

7. Mají čelní političtí představitelé či manažeři veřejných organizací odstoupit ze svých funkcí, pokud jsou obviněni z úmyslných trestných činů či korupčního jednání?

Zde jednoznačně odpovídá právní řád České republiky. Do okamžiku pravomocného odsouzení je zákonná povinnost na podezřelého hledět jako na nevinného. To ze zákona platí i pro nepravomocně odsouzené ve všech případech trestných činů (nejen tedy úmyslných) jako je tomu v případech lídryně a kandidátky č. 19  volební strany Změny pro Liberecký kraj v letošních krajských volbách  a tím spíše pro „jen“ obžalovaného  či dokonce pro „jen“  obviněného  jako je tomu v případě lídra volební strany Starostové pro Liberecký kraj v letošních krajských volbách.   Z výše uvedených zákonných důvodů mě tak samotná otázka připadá nepatřičná.  

Provoz tohoto webu je umožněn díky podpoře Ministerstva vnitra ČR, programu Prevence korupčního jednání.

Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů. www.fondnno.cz a www.eeagrants.cz

Copyright © 2016 Náš Liberec;