Busline-DPMLJ-Liberec

Jako zastupitel a člen dozorčí rady DPMLJ dlouhodobě upozorňuji na smluvní závazek, plynoucí ze základní smlouvy mezi DPMLJ a BusLine, resp. jejím právním předchůdcem ČSAD Jablonec n.N. (čl. III, odst. 6 Smlouvy): Smluvní strany se zavazují provést všechna hospodářsky racionální opatření zvyšující efektivitu přepravní služby, a to tak, že v letech 2011 a 2012 bude dosaženo zvýšení efektivity přepravní služby o minimálně 2.5% a v následujících letech zvýšení efektivity přepravní služby co nejvyšší dle aktuálních podmínek.

Přidat komentář (0 Komentářů)
referendum Liberec

První celoměstské referendum bylo v mnoha ohledech obrazem liberecké politiky. Co si z něj ale můžeme odnést pro budoucnost?

 

 

Přidat komentář (0 Komentářů)
DPMLJ-Busline

Audit smluvních vztahů mezi společností Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) a BusLine měl posoudit, zda cena, kterou si BusLine od dopravního podniku účtuje, není příliš vysoká a zda mohla být nižší, pokud by zakázka na dopravu byla uzavřena na základě výběrového řízení.

Na tuto základní otázku auditoři neodpověděli, poučná je však reakce vedení města na výsledek auditu.

Přidat komentář (0 Komentářů)
BusLine

Veřejná zakázka Libereckého kraje na zajištění autobusové dopravy na deset let od roku 2015 má předpokládanou hodnotu 4.231.600.000 Kč bez DPH při maximálním dopravním výkonu 131.353.080 km (navýšení oproti současnosti až o 20%). Zakázka je od počátku zpracována tak, že zásadně zvýhodňuje hlavního stávají dopravce, firmu BusLine. Změna pro Liberecký kraj takovou manipulaci odmítá a bude usilovat o zrušení výběrového řízení a vypsání nové, poctivé soutěže.

Přidat komentář (0 Komentářů)
Korytář na jahodách

Před dvěma týdny jsem psal, že velká koalice ČSSD a ODS se podle všeho opravdu bojí, že v krajských volbách ani společně nedosáhne na většinu a zkouší proto cokoliv, co by mohlo znevěrohodnit jejich hlavní konkurenty, zejména Jana Korytáře. Tehdy přišli s „kauzou“ možného prodeje pěti tisíc metrů Korytářova pozemku se stavební parcelou v Liberci za 1,6 milionu korun. Mimochodem, na výzvu, aby někdo nabídl za tuto cenu lepší pozemek, ještě nepřišla žádná reakce. Teď oprášili pět let staré obvinění, že někdy před čtrnácti lety Korytář chtěl po zaměstnanci svojí organizace, aby pracoval…

Přidat komentář (0 Komentářů)
Tipsport aréna Liberec

Podrážděné reakce společnosti Syner a libereckého náměstka Šolce na rozhovor s dr. Baxou o financování Tipsport arény ukazují, jak dobře se povedlo zatemnit finanční toky do podpory sportu v Liberci.

Nepřehledný propletenec smluv spolehlivě zmate téměř každého a to je také, obávám se, jeho hlavním cílem. Zkusme jednoduše srovnat, co Liberec vkládá a co za to dostává.

Přidat komentář (0 Komentářů)
Tipsport aréna Liberec

Vedení města již dvakrát předložilo zastupitelstvu návrh na oddlužení své společnosti Sportovní areál Liberec (SAL), která vlastní Arénu a přilehlá sportoviště. Je tu reálné nebezpečí, že město Liberec by mohlo o halu, kterou zaplatilo, hradí veškeré opravy a investice, přijít, a muselo by si jí koupit znovu. Je evidentní, že vedení města se rozhodlo udělat za minulostí tlustou čáru a smířilo se s faktem, že peníze vložené do Tipsport arény nikdy zpět nedostane.

Přidat komentář (0 Komentářů)
Robert Dušek

Europoslanci sociální demokracie podepisují prohlášení na podporu stávkujících dopraváků, mezi nimi i liberecký Robert Dušek, shodou okolností předseda krajské ČSSD.

Pánové rádi dají na odiv trochu toho sociálního cítění, ve skutečnosti ale stáli u příčin stávky stejně jako jejich protějšci z ODS. Liší se vlastně jen v tom, jestli zadlužení státu prohlubovali za svojí vlády nesmyslnými výstřelky typu pastelkovného nebo snižováním daní nejbohatším.

Přidat komentář (0 Komentářů)

Provoz tohoto webu je umožněn díky podpoře Ministerstva vnitra ČR, programu Prevence korupčního jednání.

Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů. www.fondnno.cz a www.eeagrants.cz

Copyright © 2016 Náš Liberec;