Města Liberec a Jablonec i všichni jejich občané si zase sáhnou hlouběji do kapsy. V Liberci kvůli mistrovství světa, na kterém vydělali místní betonoví kmotři, v sousedním Jablonci pak zase díky čachrům kmotrů autobusových. A nějaká odpovědnost politiků? Zapomeňte.

Dalších, ale snad prý již konečných, více jak 14 milionů má zaplatit Liberec jako pokutu za to, že si tehdejší politická reprezentace prosadila Mistrovství světa v tunelování veřejných prostředků, kryté názvem Mistrovství světa v lyžování 2009.

Čtrnáct milionů korun je dost peněz, zvlášť když se vezme potaz, co všechno ve městě chybí. Dnes se ovšem jako úspěch vydává to, že Liberec mohl vlastně platit daleko víc, možná až miliardu korun za cinklá výběrová řízení, podvody při stavbách a nedodržení dotačních podmínek. Zkrátka za hrabivost zdejších kmotrů a kmotříčků, pro které politici (čest výjimkám) byli a jsou jen nástroji, jak se dostat k předraženým zakázkám.  Absurdní.

Ač se místní oligarchie snaží hodit veškerou odpovědnost a udělat obětního beránka z Kateřiny Neumannové (která svůj díl viny samozřejmě nese), je to falešná marketingová hra. Celé ostudné mistrovství bylo v režii zejména zdejší stavební lobby kolem Syneru a jejích politických klik v čele se zdejší ODS. Tam je počátek i vina.

Nicméně strůjci tehdejšího mistrovství i dnešních pokut mohou být klidní. Současné vedení radnice pod Starosty pro Liberecký kraj žádné viníky hledat nebude a všechny pokuty pěkně zaplatí z městské kasy, kterou jim plní, a bez odmlouvání, občané. Ostatně sám primátor Jaroslav Zámečník, který to oznámil, byl 23 let poslušným – a nikoliv řadovým - členem liberecké ODS (a to i v době příprav a konání MS v lyžování). Sbohem a šáteček, ovčánku a nezapomeň platit, co máš…

Podobnou radost mají asi lidé stojící za BusLine, firmou která ukrývá své skutečné vlastníky, ale o to víc je propojená se zdejší politickou scénou. Podle očekávání se BusLine ujala provozu jablonecké MHD na přímo, bez prostřednictví libereckého dopravního podniku. Sice zatím jen na dva, tři měsíce, ale i ty budou jistě stačit, aby se vymyslelo pokračování.

Není bez zajímavosti, že v jablonecké dopravní společnosti budou v provozu tamní MHD v součinnosti s BusLine pokračovat ti samí lidé (v čele s obviněným ex ředitelem DPMLJ Lubošem Wejnarem), kteří to tak „úspěšně“ dělali deset let v Liberci. Ostatně sem se Jablonec v roce 2009 vsoukal se svým ani ne půl procentem společného majetku jen proto, aby zde BusLine mohl ovládnout 40% linek.

Je potřeba říct, že současné vedení Jablonce problém s BusLine zdědilo a že až na výjimky (pár politiků z místního ANO) s chobotnicí kolem BusLine a Miroslava Pelty, který se posledních deset let ve vodách autobusové dopravy brodil více než zdrávo, jak víme z odposlechů, nemá nic společného.

Nicméně deset let je dlouhá doba a ta chobotnice stačila tak narůst a zesílit, že ještě bude dělat vrásky všem napříč politickému spektru a jak ukazuje příklad Libereckého kraje a samotného hejtmana, často i těm, kteří ji pomáhali sami krmit.

I za problémem s BusLine (ať již v Liberci či Jablonci) stojí stejná parta jako za mistrovstvím a které byl a je BusLine štědrým sponzorem. Pořád stejná jména, na která se samozřejmě nabalují další a další, kteří se chtějí svézt. Kapříci připlouvali, přijížděli po lyžích i na nápravách autobusů a přijíždějí do dnes. Takže žádný strach, rybníček se čistit nebude.

 

 

 

Komentáře vytvořeny pomocí CComment

Provoz tohoto webu je umožněn díky podpoře Ministerstva vnitra ČR, programu Prevence korupčního jednání.

Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů. www.fondnno.cz a www.eeagrants.cz

Copyright © 2016 Náš Liberec;