Politický boj o nový autobusový terminál v Liberci nekončí. Podle rozhodnutí krajského úřadu postupovali úředníci v Liberci nezákonně, když zamítli projekt dopravního terminálu v Liberci. Úřad tak dal za pravdu bývalému náměstkovi Janu Korytářovi. Město tak může přijít o dotaci v desítkách milionů korun.

Odbor hlavního architekta postupoval při zamítnutí územního rozhodnutí pro projekt “Terminál” nezákonně. Vyplývá to z vyjádření odboru Územního plánování a stavebního úřadu Libereckého kraje, které minulý týden obdrželo město.

V kostce jde o to, že dal za pravdu autorům projektu i bývalému náměstku Janu Korytářovi (Změna pro Liberec), kteří od počátku tvrdili, že se úředníci nemohou odvolávat na dosud neschválený územní plán a pomocí právně neexistujícího dokumentu blokovat celý projekt.

Kvůli rozhodnutí úředníků je navíc v ohrožení dotace na projekt  nového terminálu, na který je připraven v rámci strategie Integrovaného plánu rozvoje území (IPRÚ) projekt v hodnotě přes 150 mil. Kč, kdy 85 % zaplatí Evropská unie.

 Za toto rozhodnutí, které Úřad Libereckého kraje označil za nezákonné jsou odpovědní úředníci Petr Kolomazník, vedoucí odboru hlavního architekta a Adam Lenert, který má přípravu nového územního plánu na starosti.

Bývalý náměstek Jan Korytář k tomu říká: “„Budeme chtít po tajemníkovi i primátorovi odpověď, jak hodlají vzniklou situaci řešit. Pokud úředníci postupují nezákonně, nemají na svých místech co dělat. O to více, že pan Lenert má na starosti přípravu nového územního plánu a pan Kolomazník je vedoucím celého odboru.“

Okolo projektu na nový autobusový terminál je v Liberci od počátku dusno. Jan Korytář a Změna pro Liberec prosadili vybudování nového terminálu pro autobusovou dopravu, s parkovacím domem, který by zachytával osobní automobily a ulehčil tak dopravě v centru. V plánu byla i revitalizace okolního, v současnosti zanedbaného území, kde měl vzniknout park a odpočinková zóna.

Byla vysoutěžena podoba projektu terminálu i okolí, kde zvítězil známý liberecký architekt Petr Stolín. Proti projektu ale od začátku vystupují Starostové pro Liberecký kraj, protože hejtman Libereckého kraje a předseda Starostů Martin Půta má jinou vizi. V minulosti se k nim přidal i bývalý primátor Tibor Batthyány, pod kterého zmínění úředníci spadali a který se snažil překazit projekt stůj co stůj.

Současné vedení, které na radnici vystřídalo Změnu pro Liberec a kde mají nyní Starostové většinu, projekt nového terminálu stoplo. Starostové mají vlastní představu o spojení autobusového a vlakového nádraží, ale jedná se zatím jen o vizi. Městu tak reálně hrozí, že přijde o dotaci z Evropské unie a zůstane mu současná podoba zanedbaného autobusového nádraží.

 

 

Komentáře vytvořeny pomocí CComment

Provoz tohoto webu je umožněn díky podpoře Ministerstva vnitra ČR, programu Prevence korupčního jednání.

Podpořeno grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů. www.fondnno.cz a www.eeagrants.cz

Copyright © 2016 Náš Liberec;