Politický boj o nový autobusový terminál v Liberci nekončí. Podle rozhodnutí krajského úřadu postupovali úředníci v Liberci nezákonně, když zamítli projekt dopravního terminálu v Liberci. Úřad tak dal za pravdu bývalému náměstkovi Janu Korytářovi. Město tak může přijít o dotaci v desítkách milionů korun.

Odbor hlavního architekta postupoval při zamítnutí územního rozhodnutí pro projekt “Terminál” nezákonně. Vyplývá to z vyjádření odboru Územního plánování a stavebního úřadu Libereckého kraje, které minulý týden obdrželo město.

V kostce jde o to, že dal za pravdu autorům projektu i bývalému náměstku Janu Korytářovi (Změna pro Liberec), kteří od počátku tvrdili, že se úředníci nemohou odvolávat na dosud neschválený územní plán a pomocí právně neexistujícího dokumentu blokovat celý projekt.

Kvůli rozhodnutí úředníků je navíc v ohrožení dotace na projekt  nového terminálu, na který je připraven v rámci strategie Integrovaného plánu rozvoje území (IPRÚ) projekt v hodnotě přes 150 mil. Kč, kdy 85 % zaplatí Evropská unie.

 Za toto rozhodnutí, které Úřad Libereckého kraje označil za nezákonné jsou odpovědní úředníci Petr Kolomazník, vedoucí odboru hlavního architekta a Adam Lenert, který má přípravu nového územního plánu na starosti.

Bývalý náměstek Jan Korytář k tomu říká: “„Budeme chtít po tajemníkovi i primátorovi odpověď, jak hodlají vzniklou situaci řešit. Pokud úředníci postupují nezákonně, nemají na svých místech co dělat. O to více, že pan Lenert má na starosti přípravu nového územního plánu a pan Kolomazník je vedoucím celého odboru.“

Okolo projektu na nový autobusový terminál je v Liberci od počátku dusno. Jan Korytář a Změna pro Liberec prosadili vybudování nového terminálu pro autobusovou dopravu, s parkovacím domem, který by zachytával osobní automobily a ulehčil tak dopravě v centru. V plánu byla i revitalizace okolního, v současnosti zanedbaného území, kde měl vzniknout park a odpočinková zóna.

Byla vysoutěžena podoba projektu terminálu i okolí, kde zvítězil známý liberecký architekt Petr Stolín. Proti projektu ale od začátku vystupují Starostové pro Liberecký kraj, protože hejtman Libereckého kraje a předseda Starostů Martin Půta má jinou vizi. V minulosti se k nim přidal i bývalý primátor Tibor Batthyány, pod kterého zmínění úředníci spadali a který se snažil překazit projekt stůj co stůj.

Současné vedení, které na radnici vystřídalo Změnu pro Liberec a kde mají nyní Starostové většinu, projekt nového terminálu stoplo. Starostové mají vlastní představu o spojení autobusového a vlakového nádraží, ale jedná se zatím jen o vizi. Městu tak reálně hrozí, že přijde o dotaci z Evropské unie a zůstane mu současná podoba zanedbaného autobusového nádraží.

 

 

Komentáře vytvořeny pomocí CComment


Provoz webu je podpořen Ministerstvem spravedlnosti ČR v rámci dotačního titulu „Prevence korupčního jednání“

Činnost webu podpořila Nadace OSF v rámci programu Active Citizens Fund, jehož cílem je podpora občanské společnosti a posílení kapacit neziskových organizací. Program je financován z Fondů EHP a Norska.

The project is being supported by the Open Society Fund Prague from the Active Citizens Fund. The programme promotes citizens’ active participation in the public life and decision making and builds capacities of civil society organizations. The Active Citizens Fund is financed from the EEA and Norway Grants.

 

                                                    

                                                                              

Copyright © 2016 Náš Liberec;